21 i 22 listopada br. odbyła się IV edycja Konferencji Naukowej "Strefa Innowacji", której celem było wsparcie dyrektorów i nauczycieli w realizacji programu "Laboratoria Przyszłości" oraz podnoszenie ich kompetencji cyfrowych. Spotkanie uroczyście otworzyła Pani Małgorzata Rauch Podkarpacki Kurator Oświaty. Podczas części oficjalnej podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy Kuratorium Oświaty w Rzeszowie a Politechniką Rzeszowską im. Ignacego Łukasiewicza. Celem porozumienia jest wspieranie uczniów techników oraz innych szkół ponadpodstawowych z województwa podkarpackiego poprzez organizowanie dla nich zajęć prowadzonych przez pracowników Politechniki, udostępnienie uczniom bazy laboratoryjnej Uczelni, zapewnienie opieki merytorycznej przy dokonywaniu zmian w programach nauczania oraz przy organizacji konkursów szkolnych, a także organizowanie wspólnych wydarzeń o charakterze popularnonaukowym. Strony zobowiązały się również do organizacji projektów: "Naukolatek - Nastoletni Naukowiec", którego celem jest włączenie w rozwój polskiej nauki zdolnych uczniów szkół ponadpodstawowych oraz "Biznak - Rozwijanie i wspierania aktywności komercjalizacyjnej uczniów szkół ponadpodstawowych" czyli wychwytywanie talentów praktycznych u uczniów szkół ponadpodstawowych, poprzez zachęcanie ich i zlecanie rozwiązywania problemów technicznych, funkcjonalnych czy technologicznych zgłaszanych przez przedsiębiorstwa. 

Pierwszy dzień konferencji dedykowany był uczniom, dla których przygotowano zajęcia w formie lekcji pokazowych prowadzonych przez nauczycieli wykorzystujących nowe rozwiązania TIK w swojej pracy. Ponadto w trakcie całego dnia młodzież mogła skorzystać z urządzeń takich jak symulator lotu samolotem F35, łazik marsjański czy bolid Koła Naukowego Racing Team. Drugiego dnia odbywały się wykłady i warsztaty dla nauczycieli poruszające zagadnienia z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w szkołach. Gościem specjalnym konferencji był Dr. John Collick - dyrektor międzynarodowej strategii edukacyjnej firmy Promethean, światowego lidera w interaktywnej technologii edukacyjnej.