"Młode Myśli Wielkie Rozmowy" to tytuł akcji zainicjowanej przez uczennice I Liceum Ogólnokształcącego w Rzeszowie - Lilianę Dyło, Blankę Bałuszyńską, Amelię Kowalik, Otylię Sudoł i Olę Sierżęgę. Inicjatywa polega na organizacji spotkań z osobami dorosłymi, które mogą zainspirować i zainteresować młodych ludzi swoim życiorysem, osiągniętymi sukcesami czy zajmowaną pozycją. 

Pierwszym gościem, zaproszonym przez młodzież, była Podkarpacka Kurator Oświaty Dorota Nowak-Maluchnik. Opowiedziała o swojej pracy na obecnie zajmowanym stanowisku i o doświadczeniu, jakie zdobyła będąc wieloletnim dyrektorem szkoły, a wcześniej pracownikiem Konsulatu RP w Grodnie.  

Następnie uczniowie zadawali pytania dotyczące tematów, które ich nurtują. Rozmawiano m.in. o ekologii, 🫂rozwoju emocjonalnym uczniów, przyszłości edukacji seksualnej, planowanych priorytetach w edukacji czy konkursach przedmiotowych. 

Kiedy startowałam w konkursie na dyrektora to moim największym marzeniem było, aby stworzyć szkołę przyjazną uczniom. Najważniejsze było dla mnie, by uczniowie lubili szkołę, żeby dobrze się w niej czuli. Postawiłam wtedy na realizację międzynarodowych projektów edukacyjnych. Wierzę, że współczesna edukacja musi iść właśnie w tym kierunku. Lekcje w terenie, wyjazdy, poznawanie świata, uczestniczenie w życiu demokratycznym czyli nauka przez działanie to kierunek, który powinniśmy obrać w edukacji. Wierzę, że zajmowane przeze mnie obecne stanowisko pozwoli mi kontynuować misję tworzenia szkoły przyjaznej uczniom - powiedziała Pani Kurator.

Pani Kurator mówi do mikrofonu, przy stoliku na scenie siedzą z nią jeszcze 2 uczninnice